top of page

העסק שלך יכול לנצל מידע הנצבר ברשתות חברתיות


רשתות חברתיות הם כבר מזמן חלק בלתי נפרד מחיינו. הפעילות שלנו ברשתות חברתיות מכילות כמות עצומה של מידע- הפוסטים שאנו מעלים, שאלות שאנו שואלים בפורומים, התמונות שלנו והציוצים שלנו- כל המידע נשמר במאגרי המידע של ענקיות הטכנולוגיה.


רק ב-Facebook מעל מיליארד משתמשים אשר גולשים באופן יומי באתר- כמות הגדלה בכל שנה ב-17%! אגב, כל אחד מהמשתמשים הללו מבלה 20 דקות ביום בממוצע ועושה 4 לייקים- כ-5 מיליארד לייקים ביום!


אז איך אפשר להפיק תובנות עסקיות מכל המידע שנצבר?


בשנים האחרונות פותחו מערכות מתוחכמות אשר מנטרות ומנהלות את המידע הנצבר ברשת. עד לאחרונה בשל אתגרים טכנולוגיים ועלויות, הכלים היו בידי גופים גדולים וממשלות בלבד. כעת, הטכנולוגיה זמינה לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

אחת המערכות הבולטות בתחום היא Social Engagement מבית Microsoft הכוללת ממשקים למוצרי ה-Office 365 וה-CRM של Microsoft.

להלן 10 תועלות שתוכל להפיק באמצעות המערכת:

  1. ניהול מרוכז של פרופילים חברתיים- ניהול פרופיל הפייסבוק, אינסטגרם וטוייטר במקום אחד.

  2. איתור הזדמנויות עסקיות- באמצעות תיוג אוטומטי של פוסטים שנעשה על פי מילות מפתח, תוכל לקבל התרעות בנוגע ללקוחות פוטנציאלים ברשת.

  3. שיפור השירות- איתור תלונות ברשתות חברתיות ומתן מענה מיידי.

  4. ניהול מותג- באמצעות המערכת תוכל לנתח מה חושבים על השירות או המוצר שאתה מוכר.

  5. איתור כותבים- איתור ומעקב אחר הכותבים המשפיעים ביותר ברשת בנושא מסויים.

  6. ניתוח פוסטים וסטטיסטיקות- לפי מיקום, לפי סוג רשת חברתית, לפי מילות חיפוש, לפי כותב, לפי רגש (חיובי, שלילי...).

  7. תיוג אוטומטי ומערכת לומדת- המערכת כוללת מודול למידה. לפי תיוגים ידניים המערכת תתחיל לבצע תיוגים אוטומטיים לסוגים שונים של פוסטים.

  8. ניתוח Buzz Words.

  9. מודיעין עסקי- עקוב אחר המתחרים שלך ברשת.

  10. ממשק למערכת -CRM לצורך המשך ניהול תהליך מכירה ושירות לקוחות.


התנהלות ברשתות חברתיות היא חלק בלתי נפרד ממערכת היחסים של בתי העסק עם הלקוחות וחלק אינטרגלי ממערך ה-CRM של הארגון. כחלק מתפיסה זו רכשה מיקרוסופט את לינקדאין, אותה היא צפויה גם לשלב בכלי ה-Social.


bottom of page